HOU
English
Đăng nhập
Trang Chủ
Giới thiệu
Giới thiệu
Chức năng nhiệm vụ
Cơ cấu tổ chức
Tài nguyên và dịch vụ
Tra cứu
Tìm lướt
Tìm Từ khóa
Tìm Chuyên gia
Tìm Toàn văn
Tra cứu liên thư viện
Tài Liệu Mới
Tạp chí
Tạp chí khoa học
Tạp chí kinh tế
Tạp chí Luật
Tạp chí Tem
Người dùng
Thông tin độc giả
Hướng dẫn sử dụng
Gửi yêu cầu
Nội quy sử dụng
Liên kết nội bộ
Trường Đại học Mở Hà Nội
Viện CN Sinh học và CN Thực phẩm
Khoa CN Thông tin
Khoa Du lịch
Khoa Kinh tế
Khoa Điện - Điện tử
Khoa Luật
Khoa Tài chính - Ngân hàng
Khoa Tạo dáng Công nghiệp
Khoa Tiếng Anh
Khoa Tiếng Trung Quốc
Trung tâm đào tạo Trực tuyến
Khoa Đào tạo Từ xa
Trung tâm Công nghệ và Học liệu
Trung tâm ĐH Mở tại Đà Nẵng
Phòng NCKH & Hợp tác Quốc tế
Phòng Thanh tra Pháp chế
Cổng thông tin tuyển sinh
Trường Đại học Mở Hà Nội
Học liệu điện tử
TRA CỨU
Tìm lướt
Tìm Từ khóa
Tìm Chuyên gia
Tìm Toàn văn
Tra cứu liên thư viện
Tài Liệu Mới
Sắp xếp
:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Syntactic and semantic features of English collocations containing the word “free” with reference to the Vietnamese equivalents / Nguyễn Thị Ngọc Dung; Supervisor: Dr Phạm Thị Tuyết Hương
H. : Trường Đại học Mở Hà Nội, 2020
67 tr. ; A4
Nguyễn, Thị Ngọc Dung
Collocation is a big area in linguistics, it has become the subject of a linguistic study only recently, and it arouses a growing interest in numerous linguists and is defined in various ways. However, Vietnamese students meet difficulties when using English collocations. Therefore this paper aims at investigating “The syntactic and semantic features of English collocations containing the word “free” with reference to the Vietnamese equivalents.” It was conducted with the hope of finding out the equivalents of the collocations containing the word “free” in Vietnamese. The result of the thesis can be applied as a generic framework or a model for teaching English collocations in secondary and high schools. Data used for analysis in this study were mainly collected from books, literary works, and dictionaries. Data for analysis were based on descriptive, quantitative, qualitative and contrastive methods.
Đầu mục:1 Tài liệu số:1
1 of 1